Muusikat saab tänapäeval produtseerida pea igas elektroonilises nutiseadmes. Commodore Boy (kodaniku nimega Marek Randla) võttis käsile proovimaks taas-luua oma lugu "Sunrise" telefonil Samsung A5 tarkvaras Caustic 3.
Commodore Boy, Elektroonilise Muusika Loomine |
Esmalt kuulame Commodore Boy originaal pala, mis on loodud arvutis kasutades käepäraseid lahendusi:
Nagu loos kuulda: on tegemist elektroonilise, luagevatel helilainetel sammuva teosega. Sama teos sai loodud ka Caustic 3 keskkonnas.
Milline on põhiline töökäigu erinevus, kas on ka piiranguid loomingulises töös - seda kõike ja palju muud palusime meile rääkida Commodore Boy'l
Üks töökäigu erinevus on kindlasti kiirus, kui telefoniga teha, siis seal on kõik väheke aeglasem. Kui arvutiga on protsessid kiiremad, siis telefonis on kõik laadimised/ootamised palju rohkem märgatavamad.
Teine asi on kindlasti sämplid. Telefonis on sul piiratud valik - vastukaaluks kus arvutis võib sul olla miljon sämplit kus kindlasti leidub ka ideaalne - seevastu telefonis pead sa valikust kümme sämplit leppima kõige ideele-sarnasemaga.
Caustic 3 võimaldab lisada vaid 14 instrumenti, see on maksimum - ja vast ka kõige suurem limitatsioon. Loos saavad kõlama vaid kõige olulisemad instrumendid. Kui oled kõik kanalid juba instrumentidega ära täitnud, kuid idee ikkagi veel kulgeb: ei olegi enam midagi uut teha.
Küsisime, kas telefonis, kasutades Caustic 3 tarkvara on võimalik luua ka järgmine ülemaailmne mega-hitt?
Kindlasti mitte. Aga ma usun, et midagi head seal ikka koguaeg tekib - mida arvutiga muusikat tehes justkui ei teki, need ideed, mõtted, lahenduskäigud.
See oleneb kõik täiesti sellest, mida sa luua tahad.
Kas Caustic 3 sobiks näiteks lastelaulude produtseerimiseks?
Jah! Igal juhul. Seal on see võimalus ja ma isegi olen pool kogemata midagi sellist juba teinud, ma ei taha olla see Venno kes laste asju toodab - aga võin kinnitada, et see on täiesti võimalik.
Kuulame vahepeal ka Commodore Boy "Sunrise" versiooni, mille autor valmistas Caustic 3 abil:
Palusime Commodore Boy'l kommenteerida, mis kõige rohkem loo "Sunrise" loomisel Caustic 3's väljakutset esitas?
Tegelikult ega ta väga ei esitanud mingit väljakutset - järjekordselt kogemata proovisin midagi ja tuli välja, ega seal mingit shiti polnudki. Need helid/samplid, mis Caustic 3's on, need kuidagi motiveerivad mind, tõmbavad mind endaga kaasa ja asjad lihtsalt valmivad.
Võimalik, et sellegi poolest võib lugeda antud looga veits väljakutseks seda, et 14 instrumenti piirang sundis mind mitmeid instrumente taaskasutama, et tekitada need puuduvad helid, mida antud lugu minult nõudis.
Kas Caustic 3 tarkvara oleks heaks esmaseks teejuhiks muusikaprodutsooni maailma mõnele neist, kes on sellele valdkonnale võõras?
Ei, absoluutselt mitte. Pigem vastupidi, kui sa oled juba asjas sees siis suudada sa seda tarkvara kasutada. Kui sa aga alustaksid sellest tarkvarast kui esimesest, siis ei saaks sa mitte midagi seal aru.
Kas Commodore Boy võtab Caustic 3 tarkvaras produtseerimist tõisiselt?
Olen seal pigem harrastaja, sest see kord tuleb- kord läheb. Sellest saab ruttu kõht täis. See on pigem nagu ideede meelespea/järjehoidja. See on minu jaoks nagu heli-mustandi järelkäija.
Vaata ka Commodore Boy arhiivi: digital-sounds82.planet.ee
Caustic Tarkvara on saadaval nii Telefonile, Windowsile kui ka MacOS-ile.
Postita kommentaar